Skuldkänslor när jag äter onyttigt

Jag fattar inte.. Jag får så jävla mycket skuldkänslor när jag typ ätit godis eller chips. Alltså något onyttigt. Då vill jag bara typ slå mig själv eller något. Såhär har det aldrig varit förut, men nu när jag vill gå ner i vikt och bli smal så börjar skuldkänslorna komma upp direkt. Ska nu ta och sluta med alla onyttigheter, dels för att det inte är bra för kroppen och även för att det hjälper ju inte precis mot om jag vill gå ner i vikt. Ikväll blir det att träna lääääänge.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vet hur det känns..

2012-01-22 @ 19:13:59
URL: http://moaegholt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sånna tanksr är farliga! Speciellt när du "bestraffar dig" med träning efteråt. Visst så kompenserar det ju men du ska inte få ångest eller skuldkänslor oavsett vad du äter. Tycker du borde prata med någon om att du tänker sådär eller uppsöka en dietist så ni kan lägga upp en kostplan tillsammans. Annars är det lätt att det eskalerar och att du som "förbjuder" mer och mer saker och får mer ångest. Hoppas jag inte lät som en partypooper, blev bara orolig när jag läste detta då jag serr det hände förut...

2012-01-22 @ 19:37:00
Postat av: rebecca

Oj bajs glömde skriva namn.. Jag skrev iaf kommentarrn ovan!

2012-01-22 @ 19:38:00
URL: http://rebecca.blogg.se/
Postat av: josefine

Sök hjälp för i helvete. Såna tankar är inkörsporten till ätstörningar, och jag lovar dig. Du vill inte ha anorexia. Nu tänker du kanske att "men jag ska bara bli smalare, inte få anorexia idiot". Men detta låter som att det är på väg käpprätt åt helvete.

2012-01-31 @ 09:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0